Апеляційний суд закрив справу за позовом Нацради проти російських каналів

. Опубликовано в Новости за 2019г

29 січня Шостий апеляційний адміністративний суд закрив судове провадження у справі за позовом Національної ради з питань телебачення і радіомовлення щодо заборони розповсюдження на території України низки російських телеканалів.

Суд вирішив, що Нацрада не мала правових підстав для звернення до суду з позовними вимогами.

«Нормативно-правовими актами, які регулюються діяльність Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, не передбачено права позивача на звернення до адміністративного суду з позовними вимогами про визнання такими, що не відповідають положенням Закону України «Про інформацію», Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та Європейської конвенції про транскордонне телебачення іноземних програм, або про заборону розповсюдження програм телеканалів в багатоканальних мережах на території України», – йдеться в рішенні суду.

На думку суду, Конституція та закони України не визначають випадку, в якому Нацрада має право звернутися до адміністративного суду з позовними вимогами, які були нею заявлені в межах цієї справи.

Нацрада ще у 2014 році звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовами щодо російських телеканалів «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР Планета», «Россия 24», «НТВ Мир», TVCI («ТВ Центр-International»), РБК-ТВ. Нацрада просила суд визнати ці канали такими, що не відповідають вимогам законів «Про інформацію», «Про телебачення і радіомовлення» та Європейській конвенції про транскордонне телебачення, а також заборонити їх розповсюдження в мережах провайдерів на території України. Своєю ухвалою на забезпечення позову суд ще у 2014 році тимчасово заборонив ретрансляцію цих каналів українськими провайдерами.

Відповідачами у справі були ТОВ «Торсат», ВАТ «ТВ Центр», ТОВ «Вертикаль-ТВ», ЗАТ «РБК-ТВ», третіми особами – ТОВ «Об'єднання російських телеканалів», ВАТ «Перший канал», ФДУП «Всеросійська державна телевізійна та радіомовна компанія», ВАТ «Телекомпанія НТВ», Варзієв Т.А., ТОВ «Агентство “Клас”», Міністерство інформаційної політики України/

Через чотири роки 29 травня 2018 року Окружний адміністративний суд міста Києва визнав телеканали «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР Планета», «Россия 24», «НТВ Мир», TVCI і РБК-ТВ такими, що не відповідають вимогам законів «Про інформацію», «Про телебачення і радіомовлення» та Європейській конвенції про транскордонне телебачення. Водночас суд відмовив у задоволенні позовних вимог Нацради про заборону розповсюдження цих телеканалів у мережах провайдерів на території України. На думку суду першої інстанції, Нацрада у випадку виявлення в мережах провайдерів цих телеканалів, які порушують законодавство України та Європейську конвенцію, має застосовувати до провайдерів санкції та звертатися до суду з позовами про анулювання їхніх ліцензій.

Рішення суду виявилося незрозумілим навіть для деяких сторін процесу: ТОВ «Тосат» (український дистрибутор «Первого канала», «РТР Планета», «Россия 24» і «НТВ Мир», входить до «Інтер Медіа Груп») подав заяву про роз'яснення судового рішення, але суд відмовив у ньому.

ТОВ «Вертикаль-ТВ» подало апеляційну скаргу, яку 29 січня 2019 року Шостий апеляційний адміністративний суд частково задовольнив, скасував рішення Окружного адміністративного суду та закрив провадження у справі. Рішення суду вже набрало законної сили, але може бути оскаржено в касації у Верховному Суді.

Слід нагадати, що за останні чотири роки змінилося законодавство, яке регламентує ретрансляцію іноземних каналів на території України. 14 травня 2015 року було внесено зміни до закону «Про телебачення і радіомовлення», згідно з якими в Україні дозволяється ретрансляція іноземних телеканалів, які не підпадають під юрисдикцію держави-члена ЄС або держави, яка ратифікувала Європейську конвенцію про транскордонне телебачення (такою державою є Росія), лише за умови відповідності їх змісту вимогам законодавства України, Європейської конвенції про транскордонне телебачення та в разі їх включення до переліку програм, що ретранслюються за рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.

Шість російських телеканалів, розповсюдження яких на території України Нацрада оскаржувала в суді, не входять до Переліку іноземних програм, який веде Нацрада. А отже, наразі провайдери не мають права їх ретранслювати, незалежно від останнього рішення суду.

 

https://detector.media

Наши друзья и партнеры

  • timlogo
  • ASTRO Strobel
  • АКТР
  • Mediasat
  • ДЕПС Украина
  • WISI
  • Технологии сетей